اصول چیدمان فضای اداری

آژانس تبلیغاتی نیروانا
1,719 بازدید

برای اینکه چیدمان خوبی داشته باشیم نیاز به شناخت و دانش داریم.در مرحله اول باید فضای موجود را اندازه گیری کنیم .کاغذی را بردارید و فضاهای موجود را روی کاغذ ترسیم کنید .با اینکار متوجه میشوید چه میزان فضا برای چیدمان دارید . در این بین بازشوها اعم از: جایگاه درها و پنجره ها را در طرح خود مشخص کنید تا اگر نور طبیعی دارید برای شما مشخص باشد.مهم است میز و صندلی کارکنان را در کنار پنجره قرار دهید. این کار 3 مزیت دارد:

1- بهره گیری از نور طبیعی و صرفه جویی در انرژی

2- نور طبیعی بر روحیه کارکنان تاثیر گذار است

3- می تواند باعث تهویه مطبوع شود.

 

در چیدمان میزهای اداری به این نکته باید دقت کنید که بین میزها فاصله ای به اندازه عبور حداقل دو نفر در نظر گرفته شود. برای صندلی هم باید به اندازه حداقل دو نفر برای نشستن یا عبور لحاظ شود.

اگر آشپزخانه یا دستشویی رو به محیط باز میشود میتوانید از پارتیشن های دکوراتور برای جلوگیری از دید افراد استفاده کرد. ضروری است قفسه ها، کتابخانه ها و کمد های بایگانی و ذخیره اسناد در کنار دیواری قرار دهیم تا براحتی در دسترس افراد باشد.

برای اتاق کنفرانس لازم است میز در وسط اتاق قرار داشته باشد و صندلی ها دور آن چیده شوند، این حالت ماهیت فضایی برای گفتگو و گردهمایی را نشان می دهد.

در پایان باید در نظر بگیرید که کارمندان یک سوم از زمان زندگی خود را در محیط کار میگذرانند و همین موضوع اهمیت دلچسب بودن فضا را تایید میکند. محیط کار در بهره وری کارمندان تاثیر زیادی دارد پس باید در انتخاب مبلمان اداری دقت لازم را داشته باشیم.

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

اعتماد شما افتخار ماست

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت